Інформація для батьків

 5 питань про STEM-освіту: що воно таке і чому змінює долю наших дітей



Ви ніколи не замислювались про те, яким буде світ через якихось десять років? Дивлячись як стрімко розвивається людство, важко передбачити, чи не так? Та саме в цьому світі наші діти житимуть та будуватимуть кар’єру. Чи здатні сучасні школи підготувати їх до цього? Відповіддю може стати STEM-освіта.

Що з себе представляє STEM-освіта, якими принципами керується дана методика і які несе переваги. Давайте знайдемо відповідь на 5 основних питань, які виникають у зацікавлених батьків.

1. ЩО ТАКЕ STEM-ОСВІТА

    Вона концентрується на чотирьох напрямах: природничі науки (Science), технології (Technology), інженерія (Engineering) та математика (Mathematics). Це уроки, на яких складні процеси пояснюють за допомогою візуалізації – простіше кажучи, показують, як влаштоване та функціонує все на світі. Ефективність такого підходу до освіти полягає в тому, що дитина отримує не просто набір фактів – вона відразу пробує застосувати знання на практиці.
       Основа STEM-освіти – дати дітям розуміння про те, як функціонує все навколо.

Ознайомлення з поняттям STEM


2. ЧИМ STEM-ОСВІТА ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ВІД ЗВИЧАЙНИХ УРОКІВ?

По-перше, змінюється звична для нас форма викладання, коли урок побудований навколо вчителя. За STEM методикою, в центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема. Учні вчаться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а прямо зараз шляхом спроб та помилок.

Запропонувавши необхідний інструментарій, вчитель спостерігає за ходом наукового пошуку, стимулює до висновків, допомагає зрозуміти і усунути недоліки.

Логічно, що за таких умов на перший план виходить не володіння теорією, а вміння використовувати свої знання на практиці. Уроки стають практичними заняттями, які демонструють можливості застосування теоретичних знань у конкретних ситуаціях.

Розробляючи моделі, створюючи проєкти, діти аналізують інформацію, співвідносять її з наявним досвідом і знаннями. Це формує в них упевненість у власних силах, переконаність у тому, що вони зможуть за необхідності вирішити складні проблеми.

3. ЯКІ НАВИЧКИ ОТРИМУЄ ДИТИНА В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ?

На відміну від класичної, в нашому розумінні, освіти, за STEM дитина отримує набагато більше автономності. На процес навчання набагато менше впливають стосунки, які склалися між учнем та вчителем, що дає можливість більш об’єктивно оцінювати прогрес. За рахунок такої автономності, дитина вчиться бути самостійною, приймати власні рішення та брати за них відповідальність.

Навички критичного мислення та глибокі наукові знання отримані в результаті навчання за STEM, дозволяють дитині вирости новатором – двигуном розвитку людства.

4. ЯКІ ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ ДИТИНИ ВІДКРИВАЄ STEM?

Вже зараз відчувається нестача спеціалістів сфер STEM. Згідно досліджень організації Change the Equation, у Сполучених Штатах на одного потенційного працівника в середньому припадає 1,7 відкритих вакансій у галузях STEM. При цьому конкуренція в інших галузях складає приблизно 4,1 кандидата на одну позицію. Такі тенденції спостерігаються й в інших розвинених країнах, таких як Великобританія та Німеччина, де також відчутна недостача спеціалістів за такими напрямами, як математика, природничі науки, комп’ютерні науки та технології.

5. ЯКІ Є СПОСОБИ ВПРОВАДЖЕННЯ STEM ПРИНЦИПІВ В ПРОЦЕС РОЗВИТКУ ДИТИНИ?

Не дивлячись на стрімкий розвиток даної методики освіти, можуть пройти роки, поки вона буде широко поширена в українських школах. На щастя, БАТЬКИ можуть не чекати державних реформ, а вже зараз залучати дитину до знайомства зі STEM напрямами. А ми, вчителі, вам в цьому допоможемо.

Тож якщо ви помітили особливу зацікавленість точними науками з боку вашої дитини або хочете, щоб він або вона розвивалася у даному напрямку – STEM освіта є тим інструментом, що забезпечить її успіх у світі майбутнього.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Жданов Віталій Миколайович,  учитель географії, очільник STEM-лабораторії з географії